Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
kunsteducatie --- liefde --- kind --- brieven
Choose an application
Choose an application
PXL-Education 2018 --- kunsteducatie --- Van Gogh, Vincent --- graphic novels
Choose an application
N dit boek worden negen kunstwerken uit het Groeningemuseum en het Sint-Janshospitaal in Brugge op een originele manier geïnterpreteerd. Wonderlijke verhalen zoals Vaas met snor, Zomerzonnen, Allemansvriend en Mijn vader is de beste beul van Brugge ontsluieren van elk schilderij een geheim. Ze brengen de oude schilderijen naar het heden. Het allergrootste geheim kan alleen worden ontraadseld door de lezer-kijker zelf. Met kunsthistorische duiding! Zoenen met een selfie Karen Simaeys, 17 december 2015 Dit boek bestaat uit negen korte verhalen/teksten. Elk stuk past bij een kunstwerk uit het Groeningemuseum of het Sint-Janshospitaal in Brugge (De ontdekking van de tekenkunst, Portret van een theoloog met zijn secretaris, Legende van de heilige Ursula, Stilleven met vis, De Leie in Astene of De Distels, De ziekenzalen van het Sint-Janshospitaal, Het Laatste Avondmaal, Het oordeel van Cambyses en Secret-Reflet). Een fragment uit het werk wordt door een andere, actuele bril bekeken. Thema's als geloof, liefde, filosoferen, verraad, vriendschap, ... passeren allemaal de revue. Moeilijke en misschien zelfs pijnlijk actuele thema's worden op deze manier iets makkelijker bes [lees meer]preekbaar. Na elk verhaal kan je het echte kunstwerk (of een deel ervan) bewonderen. Doordat het kunstwerk na het verhaal komt, blader je hoogstwaarschijnlijk nog eens terug om te vergelijken. Elk verhaal wordt dan ook nog eens in een andere vorm - poëzie, sms, graphic novel, verhaal, ... - gegoten. De smartphone en tablet zijn steeds in de buurt. Achteraan vind je de echte uitleg bij de schilderijen. Het hele boek ziet eruit als een graphic novel: ongetwijfeld een originele manier om oude kunstwerken in de kijker te zetten met een vette knipoog naar de actualiteit. Kunst wordt op deze manier een heel stuk toegankelijker voor de jeugd. Misschien een aanzet om ook eens een museum binnen te stappen. Het is niet het makkelijkste boek, maar zeker wel het proberen waard. 17 december 2015© Pluizer85http://www.pluizer.be
Dutch literature --- PXL-Education 2018 --- MAD-faculty 18 --- kunsteducatie --- schilderkunst --- graphic novels --- verhalen --- Schilderkunst. --- Graphic novels --- Schilderkunst --- Stripverhalen --- graphic novel --- Groeningemuseum
Choose an application
Didactics --- Art --- art [fine art] --- Museum of Fine Art [Budapest] --- Museum of Fine Arts (Budapest) --- kunsteducatie --- gidsen --- Brueghel, Pieter (de Oude) --- Menzel, Adolph Friedrich Erdmann --- Museum of Fine Arts (Budapest). --- kunsteducatie. --- gidsen. --- Bruegel, Pieter I. --- Menzel, Adolph Friedrich Erdmann. --- art [discipline] --- didactiek --- Bruegel, Pieter I
Choose an application
Duurzaamheid en kunst kunnen elkaar inspireren. Kinderen kunnen kunstenaars inspireren en kunstenaars ons onderwijs. Deze elementen vormden het vertrekpunt van ARTECO. Met negen basisscholen uit Vlaanderen, negen basisscholen uit het Zuiden en negen kunstenaars uit het Zuiden werd er twee jaar lang gewerkt en gedacht over deze inspirerende thema's.Deze publicatie vertelt u hoe leerkrachten lessen kunnen maken over kunst en duurzaamheid. Er komen lessen aan bod waarmee u de cultuur, de leefwijze, een kunstwerk of een kunstenaar uit gelijk welk land uit het Zuiden kunt analyseren, lessen over duurzame ontwikkeling en lessen over communicatie met een school uit het Zuiden. Ten slotte vindt u negentien lessen die door de leerkrachten zijn gemaakt. (achterflap)
basisonderwijs --- duurzame ontwikkeling --- Didactics of the arts --- art appreciation --- kunstopvoeding --- didactiek --- Didactics of primary education --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O363 --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:327.4H74 --- Kunst --- Duurzaamheid --- Muzische vorming --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Drama --- Fotografie --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijssociologie: curricula van lager onderwijs --- Vormingswerk --- Ontwikkelingshulp en -samenwerking --- sustainability --- sustainable development --- Sustainable development --- In art --- PXL-Education 2015 --- kunsteducatie --- Art --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
A powerful and inspiring book from the founders of IDEO, the award-winning design firm, on unleashing the creativity that lies within each and every one of us.Too often, companies and individuals assume that creativity and innovation are the domain of the ?creative types?. But two of the foremost experts in innovation, design and creativity on the planet show us that each and every one of us is creative.In an entertaining and inspiring narrative that draws on countless stories from their work at IDEO, and with many of the world?s top companies and design firms, David and Tom Kelley identify the principles and strategies that will allow us to tap into our creative potential in our work lives, and in our personal lives, allow us to think outside the box in terms of how we approach and solve problems.?Creative Confidence? is a book that will help each of us be more productive and successful in our lives and in our careers.Bron: williamcollinsbooks.co.uk
organisatiecultuur --- innovatiemanagement --- Industrial psychology --- storytelling --- Business policy --- HRM (human resource management) --- creativiteit --- creativity --- Creativiteit --- Creativity --- Creativiteit ; ondernemingen --- Innovatie ; ondernemingen --- Creatief denken --- Creatief management --- Innovatie --- Oplossingsgericht werken --- Storytelling --- Management --- Musiceren --- 770.7 --- design --- product design --- innovatie --- creativiteitsontwikkeling --- kunsteducatie --- creatieve technieken --- 415.4 --- interaction design, participatory design, social design --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Economische veranderingen --- Progressiegericht werken --- Besluitvorming
Choose an application
"Learning to Teach Art and Design in the Secondary School is established as the key text for all those preparing to become art and design teachers in the secondary school. It explores a range of approaches to teaching and learning and provides a conceptual and practical framework for understanding the diverse nature of art and design in the secondary school curriculum. Written by experts in the field, it aims to inform and inspire, to challenge orthodoxies and encourage a freshness of vision. It provides support and guidance for learning and teaching in art and design, suggesting strategies to motivate and engage pupils in making, discussing and evaluating visual and material culture. The third edition has been comprehensively updated and re-structured in light of the latest theory, research and policy in the field and includes new chapters surveying assessment and examinations, and exploring identity and diversity in art and design."-- Publisher's website
Art --- 486.3 --- 454 --- kunsteducatie --- Plastische opvoeding --- onderwijs --- kunst --- design --- diversiteit --- onderzoek --- duurzaamheid --- gelijke kansenonderwijs --- didactiek --- didactisch proces --- didactische principes --- didactische werkvormen --- creativiteit --- creativiteitsontwikkeling --- kunstonderwijs --- lesplan --- inclusiviteit --- tekenen --- Beeld --- beeldhouwkunst --- leerproces --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Study and teaching (Secondary) --- Beeldende expressie --- Didactiek (algemeen) --- Didactics of the arts --- art education --- SO (secundair onderwijs) --- Art, Primitive --- gelijke onderwijskansen
Choose an application
Voor iedereen die fan is van het werk van Thé Tjong-Khing - en voor de vele anderen die dit vanaf nu zeker nog zullen worden - is er heel goed nieuws: het vierde taartenboek is er! In het woordloze kijk- en zoekboek ?Kunst met taart? bewijst mevrouw Hond dat ze meer kan dan alleen maar overheerlijke taarten bakken. Ze schildert het portret van meneer Hond, die fier poseert. Met taart, natuurlijk! Mevrouw Hond vindt boeken over grote kunstenaars heel interessant. Ze heeft er een hele collectie van in haar atelier. Op een keer is ze zo moe dat ze tijdens het lezen in een diepe slaap valt. Ze droomt dat ze haar schilderij in het museum mag tentoonstellen, maar dat het daar gestolen wordt door een [lees meer] dief in een zwart-wit gestreept pak. Daarop zet een groepje vrienden van mevrouw en meneer Hond de achtervolging in. Ze komen van het ene prachtige kunstlandschap in het andere terecht, maar zelf letten ze daar niet op. De dieren willen vooral de boef snel te pakken krijgen, zodat ze het schilderij aan mevrouw Hond kunnen teruggeven. Dat zorgt voor grappige toestanden en veel kijkplezier, want net zoals in de andere taartenboeken werden ook in dit avontuur meerdere kleine verhaaltjes verwerkt.Met dit prachtige kijk-, vertel- en zoekboek heeft topillustrator Thé Tjong-Khing opnieuw een meesterwerk afgeleverd. De prenten zijn bijzonder knap. Ze zitten vol kleine reproducties van en verwijzingen naar bekende werken van wereldberoemde kunstenaars zoals Rodin, Van Gogh, Magritte, Picasso, Mondriaan, Da Vinci, Beckmann, Munch en vele andere. Maar Thé Tjong-Khing heeft er zijn eigen, heel herkenbare toets aan gegeven. Op de schutbladen staan de namen van de kunstenaars vermeld. Ook dit is origineel gedaan: aan de hand van kleine pictogrammen met details uit hun werken heeft Thé deze artiesten ?ingelijst?. ?Kunst met taart? biedt (kleine) kinderen een schitterende allereerste kennismaking met kunst. Iedere keer opnieuw zullen ze het spannend vinden en andere dingen ontdekken en bewonderen in de kleurrijke prenten. Die werden afgedrukt op dubbele pagina?s en zitten boordevol details. Een volwassene kan het kind hier en daar wat meer uitleg geven, wat dan weer ongetwijfeld heerlijke vertelmomenten zal opleveren. Het verhaal begint echter niet binnenin het boek. Wie aandachtig kijkt, die merkt het wel ...Veroniek de VisserPluizer
Dutch literature --- picture books --- visual arts [discipline] --- illustrations [layout features] --- kunst (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Boekillustratie --- Ontluikende geletterdheid --- Kunst --- Diefstal --- Prentenboeken zonder tekst --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Schilderkunst --- Prentenboek 3+ --- Zoekboeken --- prentenboeken --- kunst --- kunst met kinderen --- Jeugdboeken --- Fiction --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- JB TJON --- dieren --- diefstal --- zoeken --- schilderkunst --- kinderen --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- kijk- en zoekboek --- kunsteducatie --- schilders --- Prentenboeken zonder woorden --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Prentenboek
Choose an application
Als scholen al rekening houden met verschillen tussen jongens en meisjes blijft men vaak hangen in beelden van stereotypering. Omdat het ontwikkelingsproces van jongeren meer inhoudt, vond in Vlaanderen een uitgebreid onderzoek plaats op vele vo-scholen naar de inter- (verschillen tussen J/M) en intraseksuele verschillen (verschillen binnen de groep J en M), maar ook naar de individuele genderidentiteit en -expressie bij jongeren van 14-18 jaar. Zo wil men niet alleen een beeld geven van genoemde verschillen, maar zocht men bijvoorbeeld ook naar de oorzaak waarom jongens meer kans maken op een niet-geslaagde schoolloopbaan. De vrij wetenschappelijk geschreven hoofdstukken bevatten naast de uitkomsten (veel cijfers, tabellen, schema's) ook korte, praktische aanbevelingen voor scholen en leerkrachten. Het (Vlaamse) taalgebruik is niet makkelijk, de inhoud wordt beschreven vanuit de schoolsituatie in Vlaanderen. Het thema is actueel en belangrijk, maar dit onderzoeksverslag richt zich toch vooral op studenten onderwijskunde, bestuurders en beleidsbepalers in plaats van op gebruik op vo-scholen zelf. © NBD Biblion
433.4 --- gender --- onderwijs --- Gender --- Jongensgedrag-meisjesgedrag --- meisjes --- jongens - meisjes --- Rollenpatronen ; onderwijs --- 657 Vrouwenemancipatie --- 742 Scholieren en studenten --- 484.8 --- 454.8 --- Rollenpatronen --- Sekseverschillen --- Meisjes en jongens --- 418.1 --- Differentiatie --- Roldoorbrekend onderwijs --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Didactics --- didactiek --- Sex --- Sociological aspects --- Seksuele rolpatronen bij kinderen --- Educational sociology --- PXL-Education 2016 --- didactische principes --- gedrag --- identiteitsontwikkeling --- stereotypen --- Diversiteit --- Onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Leraren --- Onderwijsstijlen --- Belgium --- Personality development --- leraren-leerling relatie --- 454 --- kunsteducatie --- genderstereotypen --- rolpatronen --- identiteit --- ontwikkeling --- Puberteit --- Didactiek (algemeen) --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sekseverschil --- Leraar --- Onderwijsstijl --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Boys --- Teachers --- Girls --- Education --- Secondary education --- Book
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|